Warunki Świadczenia Usług

Ostatnia aktualizacja niniejszych Warunków miała miejsce w dniu 06.09.2024

Niniejsza strona (wraz z naszą polityką prywatności i warunkami korzystania z witryny internetowej) zawiera informacje o nas oraz warunkach prawnych („Warunki”), na podstawie których sprzedajemy użytkownikom jakiekolwiek produkty firmy („Produkty”) wymienione na naszej witrynie internetowej [WWW] („Witryna”).

Niniejsze Warunki będą miały zastosowanie do każdej umowy zawartej między nami a użytkownikiem dotyczącej sprzedaży Produktów użytkownikowi („Umowa”). Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszymi Warunkami i upewnienie się, że są one zrozumiałe przed złożeniem zamówienia na jakiekolwiek Produkty na naszej Witrynie. Należy pamiętać, że przed złożeniem zamówienia użytkownik zostanie poproszony o wyrażenie zgody na niniejsze Warunki poprzez zaznaczenie pola

„Zaznacz, aby zaakceptować warunki i politykę prywatności”. Należy to pole zaznaczyć, aby zaakceptować Warunki. Jeżeli użytkownik odmówi zaakceptowania niniejszych Warunków, nie będzie mógł zamówić żadnych Produktów dostępnych na naszej Witrynie. Kopię niniejszych Warunków należy wydrukować lub zapisać na komputerze do wglądu w przyszłości.

Od czasu do czasu zmieniamy niniejsze Warunki zgodnie z punktem 7. Za każdym razem, gdy użytkownik będzie chciał zamówić Produkty, powinie zapoznać się z niniejszymi Warunkami, aby upewnić się, że rozumie warunki, które będą miały zastosowanie w danym czasie.

Niniejsze Warunki oraz wszelkie Umowy zawarte między nami a użytkownikiem są dostępne wyłącznie w języku angielskim.

  1. Informacje o nas

1.1  Prowadzimy witrynę internetową manukadoctor.ie Jesteśmy Honey (Europe) Limited, spółką zarejestrowaną w Republice Irlandii pod numerem 653313 z siedzibą pod adresem 70 Sir John Rogerson’s Quay, Dublin 2, w Irlandii. Nasz główny adres handlowy to Palmerston House, Denzille Ln, Dublin, D02 WD37, Ireland. Numer VAT 3726778VH.

1.2  Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat form kontaktu z nami (niezależnie od tego, czy się jest konsumentem, czy klientem biznesowym), należy zapoznać się z punktem 18 niniejszych Warunków.

  1. Nasze produkty

2.1  Zdjęcia Produktów na naszej Witrynie służą wyłącznie do celów ilustracyjnych. Chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby kolory były odzwierciedlone precyzyjnie, nie możemy zagwarantować, że kolory wyświetlane na komputerze użytkownika będą dokładnie odpowiadać kolorom Produktów. Produkty użytkownika mogą się nieznacznie różnić od tych na zdjęciach.

2.2  Opakowanie Produktów może różnić się od opakowania przedstawionego na zdjęciach umieszczonych na naszej Witrynie.

2.3  Wszystkie Produkty przedstawione na naszej Witrynie są oferowane w zależności od dostępności. Użytkownik zostanie poinformowany e-mailem tak szybko, jak to możliwe, jeśli zamówiony przez niego Produkt jest niedostępny i nie będziemy w stanie zrealizować złożonego przez niego zamówienia.

2.4  Wszystkie recenzje Produktów zamieszczone na Witrynie przez klientów to wyłącznie bezstronne, niezależne opinie wyrażone przez naszych klientów po zakupie i korzystaniu z Produktów.

    Należy pamiętać, że wszelkie recenzje zawierające twierdzenia o korzyściach zdrowotnych wynikających ze stosowania Produktów są wyłączną opinią klientów i nie są poparte żadnymi niezależnymi dowodami naukowymi ani badaniami klinicznymi przeprowadzonymi przez Manuka Doctor.

    Firma korzysta z usług organizacji zewnętrznej w celu zebrania opinii klientów w naszym imieniu i nie wyświetla opinii klientów, które zawierają całkowicie nieprawidłowe lub bezpodstawne twierdzenia.

    Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, w jaki sposób wykorzystujemy dane osobowe użytkownika przesyłającego opinię klienta, należy zapoznać się z naszą Polityką Prywatności.

    1. Korzystanie z naszej witryny internetowej

    Korzystanie z naszej Witryny podlega naszym Warunkom korzystania z Witryny. Należy się z nimi zapoznać, ponieważ zawierają one ważne warunki, które dotyczą użytkowników.

    1. W jaki sposób wykorzystujemy dane osobowe użytkowników

    Wykorzystujemy dane osobowe użytkowników wyłącznie zgodnie z naszą polityką prywatności. Należy się z nią zapoznać, ponieważ zawiera ona ważne warunki, które dotyczą użytkowników.

    W polityce prywatności określono:

    Jakie dane osobowe gromadzimy

    W jaki sposób gromadzimy dane osobowe

    W jaki sposób wykorzystujemy dane osobowe

    W jaki sposób udostępniamy dane osobowe

    1. Jeżeli użytkownik jest konsumentem

    5.1  Użytkownik, który jest konsumentem, może kupować Produkty na naszej Witrynie, jeśli ukończył 18 Osoby, które nie ukończyły 18 roku życia, mogą korzystać z naszej Witryny wyłącznie w obecności rodzica lub opiekuna.

    5.2  Jako konsumentowi użytkownikowi przysługują prawa w odniesieniu do Produktów, które są wadliwe lub niezgodne z Porady na temat przysługujących użytkownikowi praw można uzyskać w lokalnym odpowiedniku brytyjskiego Biura Porad Obywatelskich (Citizens Advice Bureau) lub Biura Standardów Handlowych (Trading Standards Office). Żadne z postanowień niniejszych Warunków nie będzie miało wpływu na te prawa.

    1. W jaki sposób dochodzi do zawarcia umowy między nami a użytkownikiem

    6.1  Nasze strony zakupowe przeprowadzą użytkownika przez kroki, które musi wykonać, aby złożyć u nas zamówienie.

    6.2  Nasz proces składania zamówienia pozwala na sprawdzenie i poprawienie wszelkich błędów przed złożeniem u nas zamówienia. Należy przeczytać i sprawdzić zamówienie na każdej stronie procesu zamówienia. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie dokładnego i kompletnego adresu wysyłki i/lub dostawy, na który ma zostać dostarczony dowolny Produkt, a my nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez użytkownika w wyniku błędu w podanym adresie wysyłki i/lub dostawy, w tym między innymi:

    (a) niedostarczenie towarów do użytkownika (w wyniku dostarczenia jakiegokolwiek Produktu na adres wysyłki, do którego użytkownik nie ma dostępu); i

    (b) koszt uzyskania lub odzyskania jakiegokolwiek Produktu, który został dostarczony na nieprawidłowo wprowadzony adres.

       6.3  Po złożeniu zamówienia użytkownik otrzyma od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem, że otrzymaliśmy jego zamówienie. Należy jednak pamiętać, że nie jest to równoznaczne z przyjęciem zamówienia. Przyjęcie przez nas zamówienia nastąpi w sposób opisany w punkcie 6.4.

      6.4  Potwierdzimy przyjęcie, wysyłając użytkownikowi wiadomość e-mail („Potwierdzenie Zamówienia”). Umowa między nami a użytkownikiem zostanie zawarta dopiero wtedy, gdy użytkownikowi zostanie przesłane Potwierdzenie Zamówienia.

      6.5  Jeżeli nie będziemy w stanie dostarczyć Produktu użytkownikowi, na przykład dlatego, że nie ma go w magazynie lub nie jest już dostępny, lub z powodu błędnej ceny podanej na naszej witrynie, o czym mowa w punkcie 14.5, poinformujemy użytkownika e-mailem, że jego zamówienie nie zostanie zrealizowane. Jeżeli użytkownik zapłacił już za Produkty, zwrócimy mu pełną kwotę (w tym wszelkie koszty dostawy) tak szybko, jak to możliwe.

        1. Nasze prawo do zmiany tych warunków

        7.1  Od czasu do czasu zmieniamy niniejsze Aby sprawdzić, kiedy Warunki zostały ostatnio zaktualizowane, należy przeczytać informację umieszczoną w górnej części tej strony.

        7.2  Od czasu do czasu możemy zmieniać niniejsze Warunki w następujących okolicznościach:

        (a) zmiany w sposobie przyjmowania płatności od użytkownika; i

        (b) zmiany w odpowiednich przepisach i wymogach prawnych

        7.3  Przy każdym zamówieniu Produktów założonym przez użytkownika do Umowy między nami a użytkownikiem będą miały zastosowanie obowiązujące w tym czasie Warunki. W celu uniknięcia wątpliwości, możemy dokonać zmian w Warunkach w dowolnym momencie, pod warunkiem, że wszelkie wprowadzone przez nas zmiany nie będą miały zastosowania do żadnego zamówienia, które zostało złożone przez użytkownika wcześniej i które zostało już potwierdzone w wysłanym do niego Potwierdzeniu Zamówienia.

        7.4  Za każdym razem, gdy dokonamy zmian w niniejszych Warunkach zgodnie z niniejszym punktem 7, powiadomimy o tym użytkownika, informując go o zmianie niniejszych Warunków i umieszczając odpowiednią datę zmiany w górnej części tej strony.

        7.5  Od czasu do czasu możemy dokonywać zmian w Produkcie w celu odzwierciedlenia zmian w odpowiednich przepisach i wymogach prawnych.

          1. Dostarczenie produktu

          8.1  Koszt różnych opcji dostawy oraz koszty Produktów określone są w zakładce „dostawa” po wybraniu Produktu oraz na naszej stronie Należy pamiętać, że w przypadku wszystkich naszych opcji dostawy wymagany jest podpis.

          8.2  Dołożymy wszelkich starań, aby dostarczyć Produkty w ramach wybranej opcji dostawy, a w każdym razie w ciągu 30 dni od daty wysłania wiadomości e-mail z Potwierdzeniem Zamówienia.

          8.3  W przypadku, gdy nasi kurierzy nie będą w stanie dostarczyć Produktów użytkownikowi, zostawimy mu wiadomość z informacją, jak zmienić termin Jeżeli użytkownik z dokona zmiany terminu dostawy, skontaktujemy się z nim w celu uzyskania dalszych instrukcji, a użytkownik może w takim przypadku ponieść dalsze koszty dostawy.

          8.4  Od momentu dostarczenia Produktu na podany nam adres odpowiedzialność za Produkt spoczywa na użytkowniku. W celu uniknięcia wątpliwości, dostawa jest uznawana za skuteczną, gdy zostanie zrealizowana na podany przez użytkownika adres wysyłki i/lub dostawy i obejmuje (między innymi) dostawę do:

          (a)nieruchomości sąsiada;

          (b) wyznaczonego punkt odbioru; i

          (c) wspólnej kancelarii pocztowej (np. w bloku mieszkalnym lub innym wspólnym zakwaterowaniu).

          8.5  Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek alternatywne ustalenia dokonane przez użytkownika z jakimkolwiek kurierem zewnętrznym (wymienionym w punkcie 12.2). Dostarczymy Produkty na podany adres wysyłki i/lub dostawy, ale nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez użytkownika w wyniku zmian, które zostaną przez niego dokonane bezpośrednio u kuriera.
            1. Prawo konsumenta do zwrotu produktów i zwrotu pieniędzy

            Niniejszy punkt 9 ma zastosowanie tylko wtedy, gdy użytkownik jest konsumentem.

            9.1  Prawa użytkownika do odstąpienia od Umowy będą zależały od tego, czy jest jakiś problem z Produktem i od momentu, w którym zdecyduje się rozwiązać Umowę.

            9.2  Jeżeli zakupiony przez użytkownika Produkt jest wadliwy pod względem zawartości lub został błędnie opisany w momencie dostawy, użytkownikowi może przysługiwać prawo do rozwiązania Umowy w ciągu trzydziestu (30) dni od daty zawarcia z nami Umowy.

            9.3  Klient ma prawo do zwrotu pieniędzy lub wymiany tylko wtedy, gdy zawartość Produktu lub pojemnik, w którym znajduje się Produkt, jest wadliwy lub W celu uniknięcia wątpliwości, nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia opakowania Produktu.

            9.4  W przypadku wystąpienia problemu z Produktem lub w przypadku jakichkolwiek pytań lub skarg dotyczących Produktów, prosimy o Można wysłać do nas e-mail na adres customerservices@manukadoctor.ie

            9.5  Jesteśmy prawnie zobowiązani do dostarczania Produktów, które są zgodne z niniejszą Umową. Poniżej znajduje się podsumowanie najważniejszych praw, które przysługują użytkownikowi na mocy Żadne z postanowień niniejszych warunków nie będzie miało wpływu na prawa użytkownika.

              1. Podsumowanie przysługujących użytkownikowi praw

              10.1  To jest podsumowanie najważniejszych praw przysługujących użytkownikowi. Podlegają one pewnym wyjątkom. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie brytyjskiego Biura Porad Obywatelskich (Citizens Advice) citizensadvice.org.uk lub pod numerem 03454 04 05 06.

              10.2  Zgodnie z brytyjską Ustawą o prawach konsumenta z 2015 Produkty muszą być zgodne z opisem, odpowiednie do zamierzonego zastosowania i zadowalającej jakości. Jeśli zakupione przez użytkownika Produkty są wadliwe, może mu przysługiwać prawo do zwrotu pieniędzy, jeśli powiadomi nas o tym w ciągu 30 dni od daty dostarczenia mu Produktów. Po upływie tego okresu i przez okres sześciu miesięcy od daty dostawy użytkownikowi może przysługiwać prawo do wymiany Produktów.

              10.3  Jeżeli użytkownik jest konsumentem, ma prawo do odstąpienia od Umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych po dostarczeniu Produktów zgodnie z przepisami dotyczącymi umów konsumenckich (informacje, anulowanie i opłaty dodatkowe) z 2013 r. Jeżeli użytkownik zmieni zdanie lub z jakiegokolwiek innego powodu zdecyduje, że nie chce zatrzymać Produktu, może powiadomić nas o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy i ma prawo do otrzymania pełnego zwrotu zapłaconej kwoty.

              10.4  Użytkownik utraci prawo do odstąpienia od Umowy, jeśli Produkt zostanie po dostarczeniu odpieczętowany/otwarty/użyty/nie znajduje się w oryginalnym opakowaniu, co powoduje, że nie nadaje się do zwrotu ze względów higieny i bezpieczeństwa.

              1. W JAKI SPOSÓB ODSTĄPIĆ OD UMOWY ZAWARTEJ Z NAMI (W TYM W PRZYPADKU ZMIANY ZDANIA)

              11.1  Aby odstąpić od Umowy, wystarczy, że użytkownik poinformuje nas o swojej decyzji o odstąpieniu. Nie należy odsyłać żadnych Produktów bez uprzedniego powiadomienia nas o zamiarze odstąpienia od Umowy poprzez wypełnienie wzoru formularza odstąpienia od Umowy lub za pośrednictwem wiadomości e-mail. Brak potwierdzenia odstąpienia od Umowy może opóźnić zwrot pieniędzy, do którego użytkownik może mieć prawo. Prosimy o skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który znajduje się na naszej witrynie internetowej i do którego można uzyskać dostęp za pomocą poniższego linku. Jeżeli użytkownik skorzysta z tej metody, wyślemy wiadomość e-mail z potwierdzeniem, że otrzymaliśmy rezygnację.

              11.2  Użytkownik może również poinformować nas o tym pisemnie, wysyłając wiadomość e-mail na adres customerservices@manukadoctor.ie, wysyłając list na adres Unit 21 Waterfield Way, Sketchley Lane Industrial Estate, Hinckley, Leicestershire LE10 3ER lub kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem +44(0)1455 895959 Można zachować kopię powiadomienia o odstąpieniu do własnych celów. Jeżeli użytkownik wyśle nam powiadomienie o odstąpieniu pocztą elektroniczną lub tradycyjną, wówczas wchodzi ono w życie z dniem, w którym została wysłana do nas wiadomość e-mail lub list.


              11.3  Jeżeli użytkownik odstąpi od Umowy z powodu zmiany zdania w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty dostawy Produktów:

                (a) zwrócimy cenę zapłaconą za Produkty, zawsze z zastrzeżeniem postanowień punktu 10.4 i naszej polityki zwrotów zawartej w naszej polityce dostawy Należy jednak pamiętać, że zgodnie z prawem jesteśmy uprawnieni do zmniejszenia zwrotu w celu odzwierciedlenia zmniejszenia wartości Produktów wskutek obchodzenia się z nimi w sposób wykraczający poza to, co jest konieczne do ustalenia ich właściwości, cech i funkcjonowania. Możemy potrącić utraconą wartość (która może wynosić tyle, ile wynosi cena umowna) od kwot, które jesteśmy zobowiązani zwrócić użytkownikowi.

                (b) zwrócimy wszelkie zapłacone przez użytkownika koszty dostawy, chociaż, zgodnie z prawem, maksymalny zwrot będzie stanowił koszt dostawy najtańszą oferowaną przez nas metodą dostawy (pod warunkiem, że jest to powszechna i ogólnie akceptowalna metoda). Na przykład, jeśli oferujemy dostawę Produktu w ciągu 3-5 dni w określonej cenie, ale użytkownik zdecyduje się na dostawę Produktu w ciągu 24 godzin po wyższej cenie, zwrócimy tylko taką kwotę, jaką użytkownik zapłaciłby za tańszą opcję dostawy. Jednak w przypadku zwrotu Produktu zgodnie z niniejszym punktem 11.3 i skorzystania z prawa do zmiany zdania, użytkownik będzie odpowiedzialny za poniesienie kosztów zwrotu, w tym wszelkich kosztów wysyłki. Nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu jakichkolwiek kosztów poniesionych przez użytkownika w wyniku zwrotu Produktu.

                (c) dokonamy wszelkich należnych użytkownikowi zwrotów tak szybko, jak to możliwe, a w każdym razie w terminach wskazanych poniżej:

                (i) jeżeli użytkownik otrzymał Produkt, w terminie 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy odesłany przez niego Produkt lub; jeśli wcześniej, od dnia, w którym użytkownik dostarczył nam dowód, że Produkt został odesłany;

                (ii) jeżeli Produkt został wysłany do użytkownika, ale wciąż go nie otrzymał, w terminie 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy odesłany przez niego Produkt lub; jeśli wcześniej, od dnia, w którym użytkownik dostarczył nam dowód, że Produkt został odesłany;

                (iii) jeżeli Produkt nie został wysłany do użytkownika, 14 dni po poinformowaniu nas o decyzji o odstąpieniu od Umowy.

                11.4  Po potwierdzeniu zamówienia przekażemy je do wysyłki i nie będziemy w stanie takiej wysyłki zatrzymać. Jeżeli użytkownik chce anulować zamówienie po jego potwierdzeniu, ale przed jego otrzymaniem, może to zrobić, ale musi zwrócić nam zamówienie po jego otrzymaniu, aby otrzymać zwrot pieniędzy zgodnie z punktem 11.5 poniżej. Użytkownik będzie zobowiązany do pokrycia kosztów wszelkich zwrotów dokonanych w okolicznościach określonych w niniejszym punkcie 4 zgodnie z punktem 11.6

                11.5  Jeżeli użytkownik rozwiąże Umowę z jakiegokolwiek powodu po wysłaniu przez nas Produktów lub po ich otrzymaniu, musi nam je zwrócić. Produkty należy odesłać pocztą na adres Manuka Doctor, Unit 21 Waterfield Way, Sketchley Lane Industrial Estate, Hinckley, Leicestershire LE10 3ER. Jeżeli użytkownik korzysta z prawa do zmiany zdania, musi odesłać

                    towar tak szybko, jak to możliwe, ale w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od poinformowania nas o chęci rozwiązania umowy.

                    11.6  Wszystkie zwroty wysyłane do nas zgodnie z punktem 11.5 muszą być wysyłane z informacją o śledzeniu. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez użytkownika w wyniku zwrotu Produktów, które nie zostały przez nas odebrane, a które zostały wysłane bez informacji o śledzeniu i nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu pieniędzy za jakikolwiek zwrot, którego nie otrzymamy, a który został wysłany bez informacji o śledzeniu.

                    11.7  Pokryjemy uzasadnione koszty zwrotu tylko wtedy, gdy Produkty po kontroli zostaną uznane za wadliwe lub błędnie opisane [zawsze z zastrzeżeniem postanowień punktu 11.10].

                    11.8  We wszystkich innych okolicznościach (w tym w przypadku skorzystania z prawa do zmiany zdania) użytkownik musi pokryć koszty zwrotu.

                    11.9  Jeżeli użytkownik zwrócił nam Produkty zgodnie z niniejszym punktem 11, ponieważ są one wadliwe lub błędnie opisane w ciągu 30 dni kalendarzowych od dostawy Produktów, zwrócimy cenę wadliwego Produktu w całości, wszelkie obowiązujące opłaty za dostawę oraz wszelkie uzasadnione koszty poniesione przez niego w związku ze zwrotem artykułu. Jednak przed dokonaniem zwrotu pieniędzy zastrzegamy sobie prawo do potrącenia kwot z ceny umownej w przypadku uszkodzenia lub zużycia w miejscu, w którym Produkt był używany.

                    11.10  Jeżeli artykuł zostanie zwrócony do nas zgodnie z punktem 11.9, jak określono powyżej, zostanie on poddany niezależnym testom; zastrzegamy sobie bezwzględne prawo do odmowy zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez użytkownika, w tym:

                      (a) kosztu Produktów;
                      (b) kosztu dostawy; i
                      (c) kosztu ewentualnego zwrotu.

                        11.11  Jeżeli użytkownik cierpi z powodu alergii, zdecydowanie zalecamy, aby skontaktował się z nami przed zakupem naszych Produktów w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat ich stosowania i przydatności. Etykiety na naszej Witrynie i Produktach również zawierają wyraźne ostrzeżenia, aby zapewnić przeprowadzenie testu płatkowego przed użyciem i/lub spożyciem naszych Produktów. Zgodnie z punktem 4 niniejszych Warunków, ze względów higienicznych nie możemy zaoferować zwrotu pieniędzy za Produkty, które zostały otwarte/użyte. Dotyczy to również sytuacji, w której użytkownik twierdzi, że doznał reakcji alergicznej na Produkt.

                        11.12  Dokonujemy zwrotów pieniędzy za pomocą metody płatności użytej do opłacenia zamówienia.

                        11.13  Jeżeli Produkty zostały dostarczone do użytkownika:

                          (a) użytkownik musi zwrócić nam Produkty tak szybko, jak jest to praktycznie możliwe, a w każdym razie w ciągu 14 dni kalendarzowych;

                          (b) o ile Produkty nie są wadliwe lub niezgodne z opisem (w takim przypadku patrz punkt 7), użytkownik będzie odpowiedzialny za pokrycie kosztów zwrotu Produktów;

                          (c) użytkownik ma prawny obowiązek przechowywania Produktów w swoim posiadaniu i należytego obchodzenia się z Produktami, gdy są one w jego posiadaniu.

                          11.14  Jeżeli użytkownik zwróci nam Produkt lub Produkty po upływie 14-dniowego okresu odstąpienia od umowy i bez naszej wyraźnej pisemnej zgody na przyjęcie przez nas takiego zwrotu, zwrot zostanie uznany za nieautoryzowany. Zastrzegamy sobie bezwzględne prawo do odmowy zwrotu pieniędzy w przypadku nieautoryzowanego zwrotu i nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu pieniędzy ani zwrotu produktów użytkownikowi. Użytkownik może odebrać Produkty z naszej siedziby, lecz jeżeli nie skorzysta z tego prawa, nie jesteśmy zobowiązani do zapewnienia, że Produkt lub Produkty zostaną do niego odesłane.
                          1. Dostawa

                          12.1  Dostawa zamówień odbywa się za pośrednictwem zewnętrznych firm

                          Obecnie nasze usługi kurierskie świadczą:

                          Dostawy na terenie Wielkiej Brytanii – DPD

                          Dostawy międzynarodowe – DPD, TNT i UPS

                           12.2  Więcej informacji na temat udostępniania danych osobowych podczas procesu dostawy można znaleźć w naszej polityce prywatności.

                          W celu realizacji dostawy zamówienia złożonego przez użytkownika przekażemy zewnętrznej firmie kurierskiej:

                          (i) Imię i nazwisko oraz adres użytkownika
                          (ii) Adres e-mail użytkownika
                          (iii) Numer telefonu użytkownika
                          (iv) Szczegóły zamówienia użytkownika

                          12.3  Kurierzy zewnętrzni otrzymują tylko te dane osobowe, które są wymagane do dostawy i przechowują je tylko tak długo, jak jest to konieczne.

                          12.4  Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzenia i sprawdzenia adresu rozliczeniowego i adresu wysyłki podczas zakupów na naszej Witrynie oraz upewnienia się, że wszystkie podane dane osobowe są aktualne i prawidłowe.

                          12.5  Podczas procesu składania zamówienia użytkownik ma możliwość sprawdzenia adresu rozliczeniowego i adresu wysyłki.

                          12.6  Można również wyświetlić zapisane adresy w sekcji „Moje konto”, jeżeli się je posiada.

                          12.7  Nie ponosimy odpowiedzialności za zamówienia dostarczone i przyjęte pod adresem, który został błędnie wprowadzony na Witrynie.

                          12.8  Skontaktujemy się z użytkownikiem, podając szacowaną datę dostawy, która nastąpi w ciągu 30 dni od daty Potwierdzenia Zamówienia (dzień, w którym wyślemy użytkownikowi wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia). Od czasu do czasu na naszą dostawę może mieć wpływ zdarzenie poza naszą kontrolą. Patrz punkt 17, aby zapoznać się z naszymi obowiązkami w takim przypadku.

                          12.9  Dostawa zostanie zrealizowana, gdy dostarczymy Produkty na podany nam przez użytkownika adres, z zastrzeżeniem postanowień punktu 8.4.

                          12.10  Jeżeli użytkownik nie otrzyma zamówienia w określonym terminie, musi nas o tym powiadomić w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty złożenia zamówienia. Po otrzymaniu powiadomienia rozpoczniemy dochodzenie w odpowiedniej zewnętrznej firmie kurierskiej. W przypadku powiadomień otrzymanych po upływie tego 14-dniowego okresu kalendarzowego przeprowadzenie dochodzenia nie będzie możliwe i nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty poniesione przez użytkownika w wyniku niepowiadomienia nas w ciągu 14 dni kalendarzowych.

                          12.11  JEŻELI UŻYTKOWNIK POINFORMUJE NAS, ŻE NIE OTRZYMAŁ SWOJEGO PRODUKTU(ÓW), MIMO ŻE NASI KURIERZY POTWIERDZILI, ŻE ZOSTAŁY ONE DOSTARCZONE NA PODANY ADRES, A ICH ODBIÓR ZOSTAŁ POTWIERDZONY PODPISEM, MOŻEMY, WEDŁUG WŁASNEGO UZNANIA, PODEJRZEWAĆ, ŻE PRODUKTY ZOSTAŁY SKRADZIONE I POPROSIĆ UŻYTKOWNIKA O PODPISANIE OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO, ŻE NIE OTRZYMAŁ PRODUKTU(ÓW).

                          12.12  Jeżeli pod adresem użytkownika nie ma nikogo, kto mógłby odebrać dostawę, nasz kurier podejmie próbę zrealizowania dostawy pod sąsiednim adresem.

                            Jeżeli przesyłka jest wysyłana przez DPD, kurier powiadomi użytkownika o konieczności zmiany terminu dostawy, jeśli się ona nie powiedzie.

                            W każdym przypadku, jeżeli przesyłka użytkownika zostanie zwrócona do magazynu, należy skontaktować się z nami w celu zmiany terminu dostawy.

                            12.13  Od momentu realizacji dostawy odpowiedzialność za Produkty spoczywa na użytkowniku.

                            12.14  Użytkownik jest właścicielem Produktów dopiero po otrzymaniu przez nas pełnej płatności, w tym wszystkich obowiązujących opłat za dostawę.

                            12.15  Niniejszy punkt 15 ma zastosowanie tylko wtedy, gdy użytkownik jest konsumentem.

                              Jeżeli nie dotrzymamy 30-dniowego terminu dostawy któregokolwiek z Produktów, użytkownik może niezwłocznie anulować zamówienie, jeśli zachodzi którakolwiek z poniższych sytuacji:

                              (a) odmówiliśmy dostarczenia Produktów;
                              (b) dostarczenie w terminie dostawy było niezbędne (biorąc pod uwagę wszystkie istotne okoliczności); lub
                              (c) użytkownik poinformował nas przed przyjęciem przez nas zamówienia, że dostarczenie w terminie dostawy jest niezbędne.

                              12.16  Jeżeli nie użytkownik nie chce anulować zamówienia od razu lub nie ma do tego prawa zgodnie z punktem 7, może wyznaczyć nam nowy, rozsądny termin dostawy, i anulować zamówienie, jeśli nie dotrzymamy nowego terminu.

                              12.17  Jeżeli użytkownik zdecyduje się anulować zamówienie z powodu opóźnionej dostawy zgodnie z punktem 15, może to zrobić tylko w odniesieniu do niektórych Produktów lub wszystkich, chyba że ich podzielenie znacznie obniżyłoby ich wartość. Jeżeli Produkty zostały dostarczone do użytkownika, będzie on musiał je nam zwrócić, a my zwrócimy uzasadnione koszty z tym związane. Po anulowaniu zamówienia zwrócimy wszelkie kwoty, które użytkownik zapłacił nam za anulowane Produkty oraz koszty dostawy, jak określono w punkcie 11.3 lit. b).

                              12.18  Jeżeli użytkownik zdecyduje się na dostarczenie zamówienia do firmy spedycyjnej, nasza odpowiedzialność kończy się z chwilą otrzymania zamówienia pod adresem spedycji. Nie ponosimy odpowiedzialności za przesyłki, które nie zostały odebrane lub uległy uszkodzeniu, ani za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez użytkownika powstałe w wyniku okoliczności, które wystąpiły po dostarczeniu na adres wysyłki wskazany w zamówieniu.

                                1. Dostawa międzynarodowa

                                13.1  Dostarczamy do krajów wymienionych na tej Istnieją jednak ograniczenia dotyczące niektórych Produktów w przypadku niektórych miejsc dostawy międzynarodowej, dlatego przed złożeniem zamówienia należy dokładnie zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na tej stronie.

                                13.2  Jeżeli użytkownik zamówi Produkty na naszej Witrynie z dostawą do jednego z międzynarodowych miejsc dostawy, jego zamówienie może podlegać należnościom celnym przywozowym i podatkom, które są nakładane, gdy dostawa dotrze do tego miejsca Należy pamiętać, że nie mamy wpływu na te opłaty i nie możemy przewidzieć ich wysokości.

                                13.3  Użytkownik będzie odpowiedzialny za uiszczenie wszelkich takich należności celnych przywozowych i podatków. Przed złożeniem zamówienia należy skontaktować się z lokalnym urzędem celnym w celu uzyskania dalszych informacji.

                                13.4  Użytkownik musi przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów prawa i regulacji obowiązujących w kraju, do którego Produkty mają zostać wysłane. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w przypadku naruszenia takich przepisów przez użytkownika.

                                13.5  Dostawy międzynarodowe umieszczone na tej Witrynie są realizowane z Wielkiej Aby zrealizować dostawę, niektóre dane osobowe muszą zostać udostępnione naszym dostawcom usług kurierskich, którzy mają siedzibę w Wielkiej Brytanii.

                                13.6  Więcej informacji na temat udostępniania danych osobowych podczas procesu dostawy można znaleźć w naszej polityce prywatności.
                                1. Cena produktów i koszty dostawy

                                14.1  Ceny Produktów są od czasu do czasu podawane na naszej witrynie. Dokładamy wszelkich starań, aby ceny Produktów były aktualne w momencie wprowadzenia odpowiednich informacji do Jeżeli jednak odkryjemy błąd w cenie zamówionych Produktów, należy zapoznać się z punktem 14.5, aby dowiedzieć się, co następuje w takim przypadku.

                                14.2  Ceny naszych Produktów mogą od czasu do czasu ulegać zmianom, ale zmiany nie będą miały wpływu na żadne zamówienie, które potwierdziliśmy w Potwierdzeniu Zamówienia.

                                14.3  Cena Produktu zawiera podatek VAT (w stosownych przypadkach) według stawki obowiązującej obecnie w Republice Jeżeli jednak stawka podatku VAT ulegnie zmianie między datą złożenia zamówienia a datą dostawy, dokonamy korekty zapłaconego przez użytkownika podatku VAT, chyba że przed wejściem w życie zmiany podatku VAT zapłacił już za Produkty w całości.

                                14.4  Cena Produktu nie zawiera kosztów dostawy. Nasze koszty dostawy są podane na naszej witrynie. Odpowiednie opłaty za dostawę należy skonsultować w naszej zakładce Dostawa. Koszty dostawy są oparte na sumie całkowitej zamówienia. Jeżeli użytkownik zastosuje zniżkę lub nagrodę lojalnościową podczas procesu składania zamówienia, suma całkowita może ulec zmianie, a koszt dostawy zostanie obliczony Może to spowodować, że suma całkowita nie osiągnie progu kwalifikującego do promocji (np. bezpłatnej dostawy).

                                14.5  Na naszej witrynie można znaleźć dużą liczbę Produktów. Zawsze istnieje możliwość, że pomimo naszych należytych starań, ceny niektórych Produktów na naszej witrynie mogą być nieprawidłowe. Zazwyczaj sprawdzamy ceny w ramach naszych procedur wysyłkowych, aby:

                                  (a) W przypadku, gdy prawidłowa cena Produktu jest niższa niż cena podana na naszej witrynie, naliczyć niższą kwotę przy wysyłaniu Produktów użytkownikowi; i

                                  (b) Jeżeli prawidłowa cena Produktu jest wyższa niż cena podana na naszej witrynie, skontaktować się z użytkownikiem tak szybko, jak to możliwe, aby poinformować go o tym błędzie i umożliwić kontynuowanie zakupu Produktu po prawidłowej cenie lub anulowanie zamówienia. Nie zrealizujemy zamówienia, dopóki nie otrzymamy instrukcji użytkownika. Jeżeli nie będziemy w stanie skontaktować się z użytkownikiem przy użyciu danych kontaktowych podanych przez niego podczas procesu składania zamówienia, potraktujemy zamówienie jako anulowane i powiadomimy go o tym na piśmie. Należy pamiętać, że jeśli błąd w cenie jest oczywisty i niewątpliwy i mógł zostać uznany przez użytkownika za błąd przy wprowadzaniu ceny, nie musimy dostarczać mu Produktów po nieprawidłowej (niższej) cenie.

                                    Kody rabatowe i kredyty lojalnościowe

                                    14.6  Od czasu do czasu udostępniamy kody rabatowe i prowadzimy program kredytów lojalnościowych. Kodu rabatowego nie można wykorzystać łącznie ze zniżką w postaci kredytu lojalnościowego. Do tego samego zamówienia nie można zastosować wielu kodów Kody rabatowe i kredyty lojalnościowe nie mogą być stosowane do zamówienia z mocą wsteczną. Jeżeli użytkownik nie może skorzystać z kodu rabatowego lub kredytu lojalnościowego, należy skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta przed sfinalizowaniem zamówienia, ponieważ po złożeniu zamówienia nie będziemy w stanie pomóc. W trakcie procesu składania zamówienia użytkownik będzie miał możliwość sprawdzenia zamówienia przed jego złożeniem. Jeżeli podczas tej weryfikacji użytkownik zauważy, że kod rabatowy lub kredyt lojalnościowy nie został zastosowany, nie należy składać zamówienia.

                                    14.7  Koszty dostawy są oparte na sumie całkowitej zamówienia zgodnie z punktem 4. Jeżeli użytkownik zastosuje kod rabatowy lub kredyt lojalnościowy podczas procesu składania zamówienia, suma całkowita może ulec zmianie, a koszt dostawy zostanie obliczony ponownie na podstawie nowej sumy całkowitej. Może to oznaczać, że zamówienie nie osiągnie progu kwalifikującego do określonej promocji, takiej jak darmowa wysyłka. Jeżeli kod rabatowy lub kredyt lojalnościowy zmniejszy sumę całkowitą poniżej tego progu, zamówienie nie będzie kwalifikować się do promocji.

                                    14.8  Użytkownik jest odpowiedzialny za podjęcie decyzji, czy użycie kodu rabatowego lub kredytu lojalnościowego to najkorzystniejsze rozwiązanie.

                                    14.9  Zastrzegamy sobie prawo do wycofania kodów rabatowych i programu lojalnościowego bez uprzedniego Nie jesteśmy zobowiązani do honorowania żadnych kodów rabatowych ani kredytów lojalnościowych.

                                    14.10  Kredyt lojalnościowy może być wydany wyłącznie w funtach szterlingach (GBP), zaokrąglonych do najbliższego funta (1 GBP). Na jedno zamówienie można wykorzystać maksymalnie sto funtów (100 GBP) kredytu lojalnościowego. Kredytu lojalnościowego nie można wykorzystać na pokrycie kosztów wysyłki i można go wydać wyłącznie na wszystkie Produkty do pielęgnacji skóry i suplementy (w celu uniknięcia wątpliwości, Produkty do pielęgnacji skóry i suplementy to artykuły znajdujące się w sekcji „Produkty do pielęgnacji skóry i suplementy” na naszej witrynie internetowej). Program lojalnościowy nie obejmuje żadnych innych Produktów.

                                    14.11  Aby skorzystać z naszego programu lojalnościowego, należy użyć ważnego adresu e-mail. Aby móc wydać kredyt lojalnościowy, trzeba mieć aktywne konto na Witrynie.

                                    14.12  Program lojalnościowy jest świadczony jako usługa online dostępna dla transakcji dokonywanych bezpośrednio przez Witrynę. Usługa nie jest dostępna dla zamówień składanych przez telefon lub opłacanych czekiem.
                                      1. Metody płatności

                                      15.1  Za Produkty można płacić wyłącznie przy użyciu następujących metod płatności:

                                      karta debetowa lub kredytowa

                                      • PayPal
                                      • Apple Pay
                                      • Google Pay

                                      15.2  Płatność za Produkty i wszystkie obowiązujące opłaty za dostawę są dokonywane z góry.

                                        Więcej informacji na temat gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych podczas procesu płatności można znaleźć w naszej polityce prywatności.

                                        1. Nasza odpowiedzialność w przypadku, gdy użytkownik jest konsumentem

                                        Niniejszy punkt 16 ma zastosowanie tylko wtedy, gdy użytkownik jest konsumentem.

                                        16.1  Jeżeli nie zastosujemy się do niniejszych Warunków, ponosimy odpowiedzialność za straty lub szkody poniesione przez użytkownika, które są przewidywalnym skutkiem naruszenia przez nas niniejszych Warunków lub naszego zaniedbania, ale nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody, których nie można przewidzieć. Straty lub szkody są możliwe do przewidzenia, jeśli są oczywistą konsekwencją naszego naruszenia lub jeśli są rozważane przez użytkownika i przez nas w momencie zawierania Umowy.

                                        16.2  Produkty dostarczamy wyłącznie do użytku domowego i Użytkownik zgadza się nie używać produktu do żadnych celów komercyjnych, biznesowych lub w celach odsprzedaży, a my nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za jakąkolwiek utratę zysków, utratę działalności, przerwę w działalności lub utratę możliwości biznesowych. Nie ponosimy odpowiedzialności za żaden Produkt, który został zakupiony od sprzedawcy zewnętrznego poza Republiką Irlandii lub przeładowany za pośrednictwem adresu w Republice Irlandii i nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez użytkownika w wyniku zakupu od sprzedawcy zewnętrznego poza Republiką Irlandii lub przeładunku.

                                        16.3  Nie wyłączamy ani nie ograniczamy w żaden sposób naszej odpowiedzialności wobec użytkownika, jeśli byłoby to niezgodne z prawem. Obejmuje to odpowiedzialność za śmierć lub obrażenia ciała spowodowane naszym zaniedbaniem lub zaniedbaniem naszych pracowników, agentów lub podwykonawców; za oszustwo lub świadome wprowadzenie w błąd; za naruszenie praw użytkownika w odniesieniu do Produktów, w tym prawa do otrzymania Produktów, które: są zgodne z opisem i zgodne z informacjami, które dostarczyliśmy, oraz z wszelkimi próbkami lub modelami widzianymi lub sprawdzanymi przez użytkownika; o zadowalającej jakości; odpowiednie do jakiegokolwiek konkretnego celu, o którym zostaliśmy poinformowani; dostarczone z należytą starannością oraz, w przypadku instalacji dokonanej przez nas, prawidłowo zainstalowane; oraz za produkty wadliwe zgodnie z brytyjską Ustawą o ochronie konsumentów z 1987 r.

                                          1. Zdarzenia poza naszą kontrolą

                                          17.1 Nie ponosimy odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie w wykonaniu któregokolwiek z naszych zobowiązań wynikających z Umowy, które jest spowodowane zdarzeniem poza naszą kontrolą. Zdarzenie poza naszą kontrolą zdefiniowano w punkcie 17.2 poniżej.

                                          17.2  Zdarzenie poza naszą kontrolą oznacza każde działanie lub zdarzenie niezależne od nas, w tym między innymi strajki, lokauty lub inne akcje protestacyjne stron trzecich, zamieszki, inwazję, atak terrorystyczny lub groźbę ataku terrorystycznego, wojnę (wypowiedzianą lub nie) lub groźbę lub przygotowania do wojny, pożar, eksplozję, burzę, powódź, trzęsienie ziemi, obsuw gruntu, pandemię, epidemię lub inną klęskę żywiołową, lub awarię publicznych lub prywatnych sieci telekomunikacyjnych lub niemożność korzystania z kolei, żeglugi, samolotów, transportu samochodowego lub innych środków transportu publicznego lub prywatnego, niedobory dostawców, zamknięcie lub blokady, edykt rządu lub władz lokalnych.

                                          17.3  Jeżeli ma miejsce zdarzenie poza naszą kontrolą, które wpływa na wykonanie naszych zobowiązań wynikających z Umowy:

                                          (a) skontaktujemy się z użytkownikiem tak szybko, jak to możliwe, aby go o tym powiadomić; i

                                          (b) nasze zobowiązania wynikające z Umowy zostaną zawieszone, a czas na ich wykonanie zostanie przedłużony o czas trwania zdarzenia poza naszą kontrolą. W przypadku, gdy zdarzenie poza naszą kontrolą wpłynie na dostawę Produktów do użytkownika, wspólnie ustalimy nową datę dostawy po zakończeniu zdarzenia poza naszą kontrolą.

                                          17.4  Użytkownik może odstąpić od Umowy, na którą ma wpływ zdarzenie poza naszą kontrolą, które trwa dłużej niż 60 Aby anulować, prosimy o kontakt. Jeżeli użytkownik zdecyduje się na anulowanie, będzie musiał zwrócić (na nasz koszt) wszelkie odpowiednie Produkty, które już otrzymał, a my zwrócimy mu zapłaconą cenę, w tym wszelkie koszty dostawy.
                                          1. Komunikacja między nami

                                          18.1  Odniesienie w niniejszych Warunkach do sformułowania „na piśmie” obejmuje również pocztę elektroniczną.

                                          18.2  Jeżeli użytkownik jest konsumentem:

                                          (a) Aby odstąpić od Umowy zgodnie z prawem do odstąpienia od Umowy określonym w punkcie 11, należy to zrobić zgodnie z postanowieniami określonymi w podpunkcie 11.1.

                                          (b) Jeżeli użytkownik chce skontaktować się z nami na piśmie z jakiegokolwiek innego powodu, może to zrobić wysyłając nam e-mail na adres customerservices@manukadoctor.ie lub za pośrednictwem opłaconego listu przesłanego na adres Manuka Doctor, Unit 21 Waterfield Way, Sketchley Lane Industrial Estate, Hinckley, Leicestershire LE10 Zawsze można skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta w Wielkiej Brytanii pod numerem +44(0)1455 895959

                                          (c) Do kontaktu z nami zalecamy formularz kontaktowy, e-mail lub numer telefonu podany na naszej Wysyłanie wiadomości za pośrednictwem profili w mediach społecznościowych nie jest preferowaną formą kontaktu.

                                            Nasza strona kontaktowa znajduje się tutaj.

                                            Nasz adres e-mail to customerservices@manukadoctor.ie

                                            Nasz numer telefonu to (Wielka Brytania) +44(0)1455 895959

                                            18.3  Jeżeli będziemy musieli skontaktować się z użytkownikiem lub powiadomić go na piśmie, zrobimy to za pośrednictwem poczty elektronicznej lub opłaconego listu przesłanego na adres podany nam w zamówieniu.

                                              Więcej informacji na temat gromadzenia danych osobowych podczas komunikacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

                                              Nie dodajemy danych użytkownika do naszych list marketingowych, chyba że wyrazi na to zgodę.

                                              1. Ochrona danych

                                              Więcej informacji na temat gromadzenia, wykorzystywania i przechowywania danych osobowych podczas odwiedzania i korzystania z Witryny można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

                                              19.1  Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie w ramach środków określonych w naszej polityce prywatności.

                                              19.2  Wdrażamy i utrzymujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych użytkownika. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt.

                                              19.3  Przestrzegamy praw jednostki w odniesieniu do danych osobowych użytkownika.

                                              19.4  Prowadzimy pisemny rejestr wszystkich czynności związanych z przetwarzaniem danych do wglądu dla użytkownika.

                                                19.5  Wszyscy pracownicy i podwykonawcy są upoważnieni do przetwarzania danych osobowych i podlegają przepisom o poufności w zakresie ujawniania danych osobowych.

                                                19.6 Użytkownik zostanie powiadomiony, jeśli dowiemy się o jakimkolwiek istotnym naruszeniu ochrony danych osobowych.

                                                1. Inne istotne warunki

                                                20.1  Możemy przenieść nasze prawa i obowiązki wynikające z Umowy na inną organizację, ale nie będzie to miało wpływu na prawa użytkownika ani na nasze obowiązki wynikające z niniejszych Warunków. W takim przypadku powiadomimy użytkownika na piśmie lub poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji na tej stronie internetowej.

                                                20.2  Użytkownik może przenieść swoje prawa lub obowiązki wynikające z niniejszych Warunków na inną osobę tylko za naszą pisemną zgodą.

                                                20.3  Niniejsza umowa jest zawierana między nami a użytkownikiem. Żadna inna osoba nie ma żadnych praw do egzekwowania któregokolwiek z jej postanowień, czy to na mocy brytyjskiej Ustawy o umowach (Ustawa o prawach stron trzecich) z 1999 , czy w inny sposób.

                                                20.4  Każdy z paragrafów niniejszych Warunków funkcjonuje oddzielnie. Jeżeli jakikolwiek sąd lub odpowiedni organ zdecyduje, że którykolwiek z nich jest niezgodny z prawem lub niewykonalny, pozostałe paragrafy pozostaną w pełnej mocy. 

                                                20.5  Jeżeli nie będziemy nalegać na wykonanie przez użytkownika któregokolwiek z zobowiązań wynikających z niniejszych Warunków lub jeżeli nie będziemy egzekwować naszych praw wobec użytkownika lub jeśli będziemy zwlekać z ich egzekwowaniem, nie oznacza to, że zrzekliśmy się naszych praw wobec użytkownika i nie oznacza to, że nie będzie on musiał przestrzegać tych zobowiązań. Jeżeli zrzekniemy się swoich praw wobec użytkownika, zrobimy to wyłącznie na piśmie, co nie oznacza, że automatycznie zrzekamy się wszelkich późniejszych praw wobec niego.

                                                20.6  Jeśli użytkownik jest konsumentem, należy pamiętać, że niniejsze Warunki podlegają prawu angielskiemu. Oznacza to, że Umowa zakupu Produktów za pośrednictwem naszej witryny oraz wszelkie spory lub roszczenia wynikające z niej lub w związku z nią będą podlegać prawu Obie strony zgadzają się, że sądy Anglii i Walii będą miały niewyłączną jurysdykcję. Jeżeli jednak dana osoba jest mieszkańcem Irlandii Północnej, może również wszcząć postępowanie w Irlandii Północnej, a jeżeli jest mieszkańcem Szkocji, może również wszcząć postępowanie w Szkocji.